[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Why do you think the problem of globalisation is such a hot issue?6.Do you think that your generation will benefit from globalisation or not?Why?ZESTAW 2 DLA ZDAJ¥CEGOTask 1 ROLE PLAYYou have come back from a two-week trip around Great Britain.In a conversationwith your American cousin:· say how the trip was organized (e.g.transport, accommodation, programme,etc.),· talk about your observations of everyday life of the English,· explain how he/she can join a similar course,· arrange a longer meeting considering a few possible dates.You start the conversationTask 2 ROZMOWA NA PODSTAWIE MATERIA£U STYMULUJ¥CEGO/A DISCUSSION ON A THEME, OR THEMES, SUGGESTEDBY STIMULUS MATERIAL/Look at the material below.You will be expected to present it, talk to theexaminer about the problem it illustrates and express your views in relation toit.ZESTAW 2DLA EGZAMINATORATask 1 ROLE PLAYThe student has come back from a 2-week trip around Great Britain.Ina conversation with his/her American cousin, the student is expected to:· say how the trip was organized (e.g.transport, accommodation, programme,etc.),· talk about his/her observations of everyday life of the English,· explain how his/her cousin can join a similar course,· arrange a longer meeting considering a few possible dates.The student starts the conversationTask 2 ROZMOWA NA PODSTAWIE MATERIA£U STYMULUJ¥CEGO/A DISCUSSION ON A THEME, OR THEMES, SUGGESTEDBY STIMULUS MATERIAL/The candidate is expected to present the material, talk to the examiner aboutthe problem it illustrates and express his/her views in relation to it.In casethe candidate is unable to present the material, the examiner asks supportingquestions./Poni¿sze pytania znajduj¹ siê wy³¹cznie w zestawie egzaminatora i nale¿y jetraktowaæ jako ramowe/1.Could you present the material please?2.What does the headline imply? In what way is it relevant to the material?3.How would your interpretation change if the headline was ‘The power ofpaparazzi’?4.The picture of the reporter is black-and-white.How does it add to theinterpretation of the material?5.What do you think is the code of morality of paparazzi?6.In Poland you cannot legally get other people’s personal data.What has itgot in common with the problem you have just discussed?2.PROPOZYCJE TEMATÓW Z KATALOGU DO OMÓWIENIA· How have ways of spending one’s holidays changed over the last 50 yearsin Poland, Great Britain and the USA?· Different ways of staging Shakespeare’s plays (based on selected theatreperformances and films).· Polish artists in the USA – how are elements of Polish and American culturepresent in the works of, for example, Jerzy Kosiñski and Janusz G³owacki?· Women’s world literature in the last two decades of 20th century filmadaptations in Poland, Great Britain and the USA.· How are elements of American-Indian culture present in contemporary visualarts and literature?3.KRYTERIA OCENIANIA EGZAMINU WEWNÊTRZNEGOBUDOWA EGZAMINU USTNEGO I PUNKTACJAZad.1 ROZMOWA STEROWANAZad.2 ROZMOWA NA PODSTAWIE MATERIA£U STYMULUJ¥CEGOZad.3 OMÓWIENIE TEMATUZ KATALOGUUzyskiwanie i udzielanie informacjii wskazówek, relacjonowanie wydarzeñ i/lub negocjowanieZawartoœæ / treœæUmiejêtnoœcijêzykowePrezentacja treœciDyskusjai argumentacjaUmiejêtnoœci jêzykowePrezentacjaInterpretacjai opinia0 – 2pkt.0 - 1pkt.0 - 4pkt.0 - 3pkt.0 - 2pkt.0 - 5pkt.0 - 3pkt.Szczegó³owe kryteria oceny stosowane podczas egzaminu ustnego wrazz punktacj¹:Zadanie 1 ROZMOWA STEROWANA0 pkt.- komunikat niekompletny, b³êdy jêzykowe utrudniaj¹ komunikacjê,1 pkt.- komunikat kompletny, b³êdy jêzykowe czêœciowo zak³Ã³caj¹ komunikacjê,2 pkt.- komunikat kompletny, sporadyczne b³êdy jêzykowe nie zak³Ã³caj¹komunikacji.Zadanie 2 ROZMOWA NA PODSTAWIE MATERIA£U STYMULUJ¥CEGO- zawartoœæ / treœæ:prezentacja0 pkt.- prezentacja materia³u stymuluj¹cego niepe³na lub wymagaj¹cawspomagaj¹cych pytañ egzaminatora,1 pkt.- pe³na prezentacja materia³u.interpretacja / opinia0 pkt.- brak odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi czêœciowo odbiegaj¹ odtreœci zadanych pytañ,1-2 pkt.- niepe³ne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi nieznacznieodbiegaj¹ od treœci zadanego pytania,3-4 pkt.- pe³ne, wyczerpuj¹ce odpowiedzi na wszystkie pytania.- umiejêtnoœci jêzykowe0 pkt.- ubogie s³ownictwo i struktury jêzykowe, czêste powtórzenia, liczneb³êdy jêzykowe zak³Ã³caj¹ce komunikacjê, znaczne zak³Ã³cenia w p³ynnoœciwypowiedzi, b³êdy w wymowie i intonacji,1 pkt.- poziom znajomoœci s³ownictwa i struktur jêzykowych umo¿liwiaj¹cy doœæprecyzyjne wyra¿anie myœli, nieliczne powtórzenia, b³êdy jêzykowe czêœciowozak³Ã³caj¹ce komunikacjê, nieznaczne zak³Ã³cenia w p³ynnoœci wypowiedzi,nieliczne b³êdy w wymowie i intonacji,2 pkt.- dobry poziom znajomoœci s³ownictwa i struktur jêzykowych, nieliczneb³êdy jêzykowe nieznacznie zak³Ã³caj¹ komunikacjê, nieznaczne zak³Ã³cenia wp³ynnoœci wypowiedzi, poprawna wymowa i intonacja,3 pkt
[ Pobierz całość w formacie PDF ]